Varje år går programmet
Olof Berglund
I slutet på varje kurs
Juryns motivering löd:
Bild:
medicinteknikbolag en för liten marknad. Redan från början räknar många grundare med att söka sig utanför landets gränser. Hos Sting, som samarbetar bland annat med Kungliga Tekniska Högskolan, går det att få stöd. Chordate Medical, l, Chordate Medical, , PeXA, , Quick Posture, Inerventions, , MYoroface, Bioservo och , programledare och affärscoach på Sting. Go Global Medtech, dit det går att söka sig, för att få stöd i arbetet med internationaliseringsprocessen. Möjliga marknader analyseras, säljargumenten vässas och affärsplanen likaså. – Detta har varit en mycket bra grupp som varit otroligt engagerade genom hela programmet och varit nyfikna och tagit till sig av alla delar ur programmet, säger , programledare och affärscoach på Sting. utses “kursettan”. Det är det företag som juryn bedömer som bäst rustad att ta sig ut till världen. I år utsågs Linn Hägg och Ylvali Gerling, med sitt företag MYoroface. Produkten hjälper patienten att återfå komplicerade funktioner som att äta och svälja när förmågan förlorats. ”En gediget underbyggd produkt och en bra analys av marknaden som resulterat i en mycket fokuserad plan för internationalisering” Mia Engman Hyrén gav vinnaren ett års medlemskap Swedish Medtech, vinnaren Linn Hägg, som driver MYoroface och affärcoachen Olof Berglund, på Sting. Cirka 50 bolag har hittills gått programmet hos Sting, bland de återfinns Vivoline, Zenicor Medical Systems, Prostalund, Inerventions, Bioservo, Encare och Solutions for Tomorrow.