23948sdkhjf

Gentestbolag fyller på kassan för att skynda på kommersialisering

Prostatype Genomics tar in upp till 47,8 miljoner till den fortsatta kommersialiseringen av sin huvudprodukt, ett gentest för diagnostik av prostatacancer, i USA och på andra utvalda marknader.
Gentestet Prostatype, som har utvecklats av en forskargrupp på Karolinska institutet i Solna, mäter de tre embryonala stamcellsgener som är starkast kopplat till aggressiv prostatacancer genom så kallad PCR-teknik. Det ska ge läkare en objektiv klassificering av cancerns aggressivitet och risken att patienten avlider av sjukdomen inom tio år.

Tank...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Medtech Magazine och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078