23948sdkhjf

ProstaLund stärker försäljningen

Stärker försäljningsorganisationen i Norden och USA med två rekryteringar.

USA och Norden är två av medtechbolaget ProstaLunds prioriterade marknader. Därför har företaget genomfört två rekryteringar för att stärka sin försäljningsorganisation i länderna.

Den 15 oktober anställdes Mikael Fischer för att öka tempot i arbetet med att bredda bolagets kundkrets i USA. Han kommer närmast från rollen som Market Access Manager på Abbvie.

- Mikael är erfaren projektledare och drivande säljare som kommer stärka vår organisation i omställningen till vår nya affärsmodell, säger Hans Östlund, vd på ProstaLund, i ett pressmeddelande.

Prostalund utvecklar medicintekniska behandlingar inom urologi. På marknaden har företaget produkten CoreTherm, en värmebehandling som används för att behandla patienter med en förstorad prostata.

Ett ökat intresse för CoreTherm har lett till en rekrytering i den nordiska försäljningsorganisationen, med särskilt fokus på den danska marknaden. Det rör sig om dansktalande Pia Brix som tillträder den 1 december. Hon kommer närmast från CR Bard och Johnson & Johnson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063