23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Medtech Magazine
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Getinge omorganiserar

Getinge har under hösten gått igenom en stor omstrukturering och nu är resultatet färdig. Getinge One-strategin lanseras.

Bolagen ArjoHuntleigh, Maquet och Getinge har slagits ihop till ett Getinge Group för att enat kunna möta kunden i upphandlingar och dialog med landsting och regioner.

Genom att slå ihop bolagen

till ett ska organisationen bli mer effektiv, kosta mindre och mer anpassad efter sjukvårdens behov och värdekedja.

Produktvarumärken Maquet, ArjoHuntleigh och Getinge ska finnas kvar, men företaget ska organiseras i tre produktområden: Surgical Workflows, Acute CareTherapies och Patient & Post Acute Care.

– Den nya funktionella

organisationsstrukturen som vi nu etablerar skapar helt nya möjligheter att stödja våra kunder, driva förändringsarbete samt tillvarata de synergieffekter som identifierats, säger vd för Getinge

Alex Myers

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02