Gislaved Kommun har den 2 november gått live med fas 1 av Nilex ärendehanteringssystem, vilket innebär att de kommer förvalta IT-avdelningens ärenden i NSP med en tydlig vision om att man önskar samarbeta över avdelningsgränserna. Det innebär att man för kommunens avdelningar önskar skapa en enda väg in genom Nilex för olika typer av förfrågningar, felanmälningar och beställningar från medarbetarna. Med hjälp av uppdelningar i separata grupper, roller och behörigheter säkerställer man att varje avdelning enbart får se sina ärenden och information som de har befogenheter för. I fas 2 kommer Gislaved börja fakturera och hantera sina inventarier i vår CMDB och i den sista fasen kommer fokusen ligga på integrationer mot Trio, Airwatch, Unit4 och Qlikview.
Med NSP har Gislaved Kommun ett system för hantering av sina ärenden. Vi tackar Magnus Handell, Johan och Caterine för ett givande samarbete i deras resa mot smartare ärendehantering
För mer frågor kring Gislaved är ni välkomna att kontakta oss.
Enklare Projekthantering i NSP
Idag lanserar vi en lösning för enklare projekthantering. Vår tanke med denna process är att alla ska kunna se vilka projekt som är igång och vem som håller i dem. Projektledaren skriver löpande info i om hur det går. Här är ett exempel:
Har genomfört installation på test server.
Genomfört uppstarts
möte. Bifogar dokument
Kunden beställer utveckling - ärendenummer ch1114589